Update eerste weekje

9 april 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Dag allemaal,

Eindelijk hebben we even tijd om jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen hier! Het is allemaal heel erg hectisch en wennen geweest. Na een lange vlucht kwamen we aan in Kaapstad waarna we op zoek gingen naar onze backpacks, helaas was er een fout gemaakt waardoor onze backpacks niet met ons mee waren gevlogen. Eventjes ontzettend balen natuurlijk..:( Na een hoop papierwerk en geregel zijn we ons gaan wagen aan het verkeer in Zuid-Afrika. Aangezien ze in Zuid-Afrika links rijden was dit echt even wennen! Lachen, gieren en ook een beetje huilen later kwamen we dan echt aan bij ons hostel. In ons hostel stond ons de verassing dat we de 'ruimtekamer'  toegewezen kregen.. Deze kamer was volledig geschilderd in een ruimte thema, wat heel erg bijzonder oogde. De foto zullen we jullie zeker niet ontnemen:) Gelukkig gaan we dinsdag naar onze eigen appartementje en hier kijken we dan ook erg naar uit! Dit hostel voldoet namelijk niet aan onze hygiëne wensen.

We hebben deze dagen verschillende bezienswaardigheden bekeken en zijn met een speciale 'hop on-hop off' bus Kaapstad gaan verkennen. Dit klinkt erg cheesy, maar is wel de ultieme manier om Kaapstad snel te leren kennen. Ook hebben we al kennis gemaakt met de easy-going vibe van de Zuid-Afrikanen. Het eten dat je besteld laat namelijk erg lang op zich wachten. Ook hadden we eten besteld via de Zuid-Afrikaanse thuisbezorgd, alleen ons eten was er niet op de verwachte tijd. Na een belletje zou het nog een kwartiertje duren en uiteindelijk werd ons eten gewoon geannuleerd, toen zaten we om 10 uur zonder eten. We hebben toen maar chips als avondeten gegeten.

Daarnaast heeft Sylvana meegemaakt hoe het is om te worden aangevallen door een baviaan, ook al lijken ze zo schattig, schijn bedriegt helaas haha! Maar gelukkig kwam ze er zonder kleerscheuren vanaf! De baviaan heeft helaas wel ons eten opgegeten..

Naast al het natuurlijk schoon wat echt onmiskenbaar is in Kaapstad, hebben we ook veel culturele bijzonderheden gezien. Zo zie je ontzettend veel "bakkies"( dit is een pick up, waar mensen met grote getale achterin zitten) en mensen die op de snelweg lopen. Ook is erg opvallend dat mensen kleurrijk gekleed zijn en dat muziek centraal staat. Er wordt flink met de heupen gedanst en optimaal genoten.

Op het moment zijn we nog erg druk met wennen en aanpassen aan ons nieuwe leventje. Het zijn ontzettend veel indrukken die je krijgt in een hele korte tijd! Daarnaast is het niet altijd veilig hier, veel mensen willen iets van je en zullen je vragen om geld. We moeten erg wennen aan het idee om constant achterom te kijken en ons koppie erbij te houden. Maar gelukkig hebben we ook al hele lieve, oprechte mensen ontmoet en hebben we elkaar! Dinsdag zullen we gaan beginnen met onze stage in St. Joseph's home, we zijn erg benieuwd wat ons daar te wachten staat.

Heel veel liefs Jitske en Sylvana

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sandra:
    10 april 2017
    Hoi wat een leuk berichtje! En jullie hebben echt al veel meegemaakt van om te horen dat het zo gezellig is! Succes allebei op jullie stage! En veel plezier in jullie appartementje

Groetjes
  2. Marcelino:
    10 april 2017
    Dat gaat allemaal goed komen met jullie! Leuk bericht, maar uh: heb je die backpacks alweer terug?
  3. Oom Henk:
    11 april 2017
    Leuk om te lezen hoor! Prachtige foto's ook. Succes met je stage. En geniet !